המדריך הפרקטי שיעשה לכם סדר:
* "איך לבחור קישורים לקידום האתר שלי?"
* "מה מתאים לי וממה כדאי להיזהר?"
* "אילו פרמטרים ובדיקות צריך לעשות לפני שבונים קישור חיצוני לאתר?"
אחרי +10 שנים בתחום הקידום האורגני בארץ ובחו"ל, החלטתי להרים את הכפפה ולעשות לכם – מקדמים ובעלי העסקים, סדר אחת ולתמיד. חשוב לציין, שכמו שאני לא פעם אומר. כמספר המקדמים, מספר הדעות. כלומר, לכל אחד יש את הדעה שלו ואת הדרך שלו לקדם את האתרים שלו. וכנ"ל בכל נושא הקישורים, שהינו חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום שלנו.
קישורים נכנסים לאתר/ים שלכם – איך להתחיל?
קודם כל חשוב לפני הכול שיהיה לכם מטרות ויעדים ברורים. זה יעזור לכם למפות את הצעדים אל עבר התוצאה הראשונה והנחשקת בגוגל.
הבטחתי פרקטיקה נכון? אז בתור התחלה, עשו לכם רשימת יעדים ברורה של מילות המפתח שתרצו לקדם.
האם מילים אלו נחשבים ל- "ביטויי כסף"? כלומר – האם משתלם שגולש יגיע דרך מילת המפתח הזו בדרך לרכישה/התקשרות/השארת פרטים?
צרו טבלה של בין 5-10 ביטויים אותם תרצו לחזק באמצעות קישורים.
רוצים להיות יותר מקצוענים? צרפו ליד כל ביטוי את ההיררכיה מבחינתכם, את נפח החיפוש ואת העמוד המיועד באתר.
זה יעזור לכם בהמשך, מבטיח!
הנה דוגמא שלי לתחום של אתר בנק השקעות:
*עצת זהב, תוסיפו גם את כתובת ה-URL ושם המותג לרשימה.
קישורים כאלה מחזקים את כתובת הדומיין, עמוד הבית ואת שאר העמודים הפנימיים באופן גורף.
כמה קישורים צריך בחודש בכלל?
לפני שאני עונה על שאלה זו, חשוב לי שוב להזכיר כי העצות המקצועיות שלי מתבססות על פי ניסיון ופרקטיקה בלבד – ולא על פי המלצה רשמית של גוגל.
אז לאחר שיש לכם מטרות ברורות לביטויים ועמודים ספציפיים שתרצו לקדם – הגיע הזמן לחשב את כמות הקישורים החודשית.
* לאתרים קטנים או בלי הרבה תקציב – הייתי שואף למינימום 2-3 קישורים בחודש.
* לאתרים בינוניים שצריכים פוש – מינימום 4-5 קישורים בחודש.
* לאתרים גדולים עם תחרות גבוהה – מינימום 7-8 קישורים בחודש.
מאיזה אתרים נרצה לקבל קישורים ומאיזה לא?
והנה הגענו לשאלה לשמה נכנסתם לעמוד זה – איך לעשות סלקציה מה כן ומה לא.
האתרים מהם נרצה לקבל קישורים:
* קשורים בנישה לאותו תחום
* אתרי חדשות מוכרים וחזקים
* אתרי מקומוני ערים שמתקשרים לאזור הלוקאלי של האתר/עסק
* אתרים בעלי וותק (כמה שיותר שנים, יותר טוב)
* אתרים בעלי ציון פרופיל קישורים חזק (נמדד עם כלים מקצועיים כגון: Ahrefs, Semrush, Majestic. הרחבה בהמשך).
* מומלץ שלכולם יהיה תנועה אורגנית אמיתית ולא ספאמית.
האתרים שלא נרצה לקבל מהם קישורים:
* אתרי ספאם (בדרך כלל בלי תנועה אורגנית, עיצוב האתר נראה רע, משמשים כ-"חוות לינקים")
* אתרים בלי טראפיק אורגני
* אתרים בתחומים לא רלוונטים
* אתרים בשפות זרות (אלא אם כן זה ממש מתקשר, וגם אז – לא הייתי עושה את זה יותר מידי.)
– אתרים בעלי IP זהה (למתקדמים – אעשה על זה כתבה בנפרד בהמשך).
אז הבטחתי פרקטיקה והנה אני מקיים
דוגמא של בחירת קישורים לחנות מחשבים וציוד היקפי הממוקמת ברמת גן:
דוגמא א': https://b-share.com/ – מגזין טכנולוגיה וחומרה
סיבה: תואם לנישה, בעל תנועה אורגנית חודשית של מעל 7K.
דוגמא ב': https://www.poenta.co.il/ – אתר חדשותי חזק
סיבה: אתר ותיק ומוכר, תנועה אורגנית חודשית של מעל 50K.
דוגמא ג': tlife.co.il – מקומון בתל אביב
סיבה: רלוונטי מבחינת לוקאליות, בעל פרופיל קישורים חזק + ותק.
על DR, טראפיק, וותק, ועוד…
לא כל האתרים שווים בכוחם. ממש כמו שלא כל האנשים שווים ברמת הניסיון והקשרים שלהם בכל תחום.
למה אני נכנס לזה בעצם? כי זה בדיוק ההשוואה הפרקטית שתסביר באופן פשוט על המדדים של קישורים.
קבלו הסבר פשוט על כל פרמטר:
ציון דומיין (DR)
מדד הנקבע על פי תוכנות SEO חיצוניות אשר מאנדקסות את כל הקישורים החיצוניים הקיימים לאתרכם, ונותנות ציון משוכלל מ-1 עד 100, על פי איכותם. ככל שהציון יותר גבוה, כך זה מראה על פרופיל קישורים חזק ואיכותי.
איך מודדים?
לי נוח לעבוד עם ציון ה-DR (ראשי תיבות של Domain rating) של תוכנת Ahrefs ואני מציג את הציונים לכל האתרים במאגר האיכותי של i-link, אך יש מקדמים שמעדיפים את SEMrush (ציון הדומיין נקרא authority score) או Majestic (ציון הדומיין נקרא Trust flow).
- לבדיקה חינמית ראשונית של ציון ה-DR של אתרכם >>
* אין להתייחס לציון הדומיין כפרמטר עיקרי, מכיוון שישנם מקדמים שיכולים "לזייף" ציון גבוה בעזרת קישורים ספאמיים.
כמות טראפיק חודשית
כל שיש יותר תנועה אורגנית לקישור שאנחנו רוצים לקבל, כך זה מראה על איכותו. אם גוגל בוחר להציג את האתר בתוצאות החיפוש שלו, כנראה שאפשר לסמוך על קישור כזה.
איך מודדים?
במאגר שלנו תמצאו את כמות הטראפיק המוערכת על ידי תוכנת Ahrefs אך ניתן להשתמש בכלים נוספים שהזכרתי למעלה.
ותק דומיין
ותק של דומיין מצביע לגוגל על כך שהוא מותג אמין ועם ניסיון. ממש כמו בחיים האמיתיים. ככל שיש יותר ותק והאתר פעיל לאורך זמן, הקישור יהיה איכותי יותר.
איך מודדים?
ישנם איו ספור כלים חינמיים המודדים את ותק הדומיין. פשוט תרשמו בגוגל "Domain Age Checker" וזה ימצא לכם אין ספור כלים לכך.
אם נשווה את הפרמטרים לעולם העסקים במציאות – נוכל להתייחס לזה כך:
פרמטר עולם ה-SEO עולם העסקים
ציון דומיין כמות ואיכות אתרים שמקשרים לאותו אתר כמות ואיכות אנשים שממליצים על אותו עסק
כמות טראפיק חודשית ככל שיש יותר טראפיק, זהו הוכחה לקישור טוב ככל שיש יותר לקוחות לעסק, זה הוכחה חברתית לאיכותו.
ותק דומיין אתר עם ניסיון עסק עם ניסיון
לסיכום
בחירת אתרים לפרסום קישורים, מצריכה חשיבה אסטרטגית בהבנת הביטויים והתחומים אותם נרצה לקדם. לפני שאתם ניגשים לבחור אתרים לפרסום, חשוב שתדעו מראש אילו ביטוי מפתח תרצו לחזק.
לאחר שיש לכם את הביטויים, בחרו אך ורק אתרים איכותיים על פי הפרמטרים שציינו למעלה – אל תתפשרו על קישורים זולים וספאמיים כי זה יכול לפגוע לכם משמעותית בקידום האתר.
אנחנו ב- i-link מציעים מאגר קישורים מהאיכותיים ביותר שתמצאו בישראל. בחרנו בסינון קפדני את האתרים שיכנסו למערכת שלנו ולא סתם יש לנו לקוחות מרוצים לאורך שנים.
רוצים להתחיל לבנות קישורים איכותיים? היכנסו למחירון שלנו ובחרו על פי הפרמטרים שלמדתם >>
צריכים שאנחנו נבחר וננהל את זה בשבילכם? השאירו פרטים ומומחה SEO יחזור אליכם >>