המדריך הזה נוצר במטרה שתעבדו חכם
מזל טוב! יצרתם אתר מעוצב שמשקף את ה-"אני מאמין" שלכם או של לקוחותיכם ואתם כבר לא יכולים לחכות שקהל היעד יכנס ויתעניין בעסק. אז אם אחת מאסטרטגיות השיווק שנכונות בשבילכם היא קידום אתרים אורגני או בשמה המקצועי SEO, אתם בטח יודעים כי בניה והשגת קישורים חיצוניים ואיכותיים, יסייעו משמעותית לשיפור הדירוגים בתוצאות החיפוש מחודש לחודש.
אין שבוע שאני לא נתקל במקדמי אתרים או בעלי אתרים ששואלים אותי:
* "איך הכי נכון ומדויק לבנות קישורים לדומיין חדש?"
* "מאיזה אתרים כדאי לי לבחור?"
* "איזה אנקור טקסטים לבחור לאתר?"
אז למי שלא הספיק להכיר – נעים מאוד, אופיר אריה בעל מספר כובעים וחברות בתחום ה-SEO ובעל ניסיון של 10+ שנים בעולם הקידום האורגני בארץ ובעולם. בניתי קישורים למאות אתרים ובכל הנישות האפשריות, עד שהגעתי למסקנה שכיף לי לעזור גם לאחרים להצליח בכך.
התשובה המורחבת והמקצועית שלי לשאלה, בהמשך הכתבה >>
מה ההבדל בין דומיין חדש לדומיין עם ותק?
חשוב להבין, אתר שיש לו ותק מקבל עדיפות מהאלגוריתם של גוגל מהסיבה הפשוטה: ניסיון והמלצות.
ממש כמו שבחיים האמיתיים אתם תעדיפו בעל מקצוע עם ניסיון וביקורות חיוביות על פני בעל מקצוע מתחיל, גוגל חושבת בדיוק ככה גם כן.
איך זה בא לידי ביטוי בעולם ה-SEO?
ותק – הזמן בו גוגל מכיר ואינדקס את האתר לאורך התקופה בו הוא קיים.
המלצות – אזכורים וקישורים חיצוניים ברחבי האינטרנט לאתר.
בשורה התחתונה – קישורים חיצוניים משמשים כהמלצות מבחינת האלגוריתם של גוגל! וככל שההמלצות באות מאתרים יותר סמכותיים, כך ההמלצה תוכל להשפיע יותר על הדירוגים בתוצאות החיפוש.
* חשוב לי לציין ששום דבר לא מובטח מהסיבה כי האלגוריתם בנוי ממאות פרמטרים, והכי חשוב קודם כל זה עבודת on-page מקיפה ומקצועית על עמודי האתר.
סוגי קישורים מומלצים לאתרים (דומיינים) חדשים
1. בניית קישורי אינדקס
אני תמיד ממליץ ללקוחות שלי להשקיע כמה שעות בתור התחלה על קישורים מאתרי אינדקס (directories) – אתרים המאפשרים להוסיף פרופיל עסקי + כתובת של האתר. זה יכול להיות סיזיפי אבל לגמרי שווה את המאמץ הראשוני שגוגל יתחיל לשים לב לבחור החדש בשכונה.
יתרונות:
א. לרוב הם חינמיים
ב. אפשר למצוא אתרי אינדקס נישתיים
ג. תורם לגיוון הטבעי בפרופיל הקישורים
חסרונות:
א. לרוב האתרים יהיו יחסית חלשים ובלי הרבה תנועה אורגנית.
ב. בחלקם יש תגית no-follow, מה שפחות מעביר כוח. אך עדיין יש אזכור ששווה להשיג.
ג. מצריך השקעה לא קטנה של זמן במציאת האתרים והוספת פרופילים.
איך מאתרים אתרים כאלה?
פשוט רושמים בגוגל, "אתרי אינדקס" או "הוספת אתר", ויקפוץ לכם מגוון של אתרי אינדקס שירצו שתרשמו שם.
יש לבחור רק אתרים איכותיים בעלי תנועה אורגנית. מומלץ גם עם ציון DR גבוה.
רוצים שנעשה את העבודה הזו בשבילכם? צרו קשר ומומחה SEO חוזר אליכם עם כל הפרטים >>
2. קישורים מאתרים באותו נישה
אחד הפרמטרים שעוזרים לגוגל להבין מהו תחום האתר שלכם, זהו תחומי האתרים שמקשרים אליכם. הגיון פשוט ובריא.
לדוגמא, אתר של אינסטלציה ירצה להשיג קישורים מאתרים של: בעלי מקצוע, כלי עבודה, שיפוץ הבית, איתור נזילות, בעיות תברואה ועוד.
באמצעות בניית קישורים נישתית, אתם עוזרים לגוגל להבין שאתם אוטוריטה בתחום מסוים, ואתרים בתחומים חופפים מדברים וממליצים עליכם.
במאגר של i-link תמצאו מאגר של מאות אתרים בכל הנישות והתחומים אשר יסייעו לכם בכך.
נתתי דוגמא של אינסטלציה, אז הנה דוגמאות לאתרים מהמאגר שמתאימים לתחום:
https://top-electrician.co.il/ – חשמלאים מומלצים
https://plumbers-israel.co.il/ – אינסטלטורים מומלצים
https://maritime.co.il/ – חיטוי צנרת מים
3. קישורים מאתרי חדשות ומקומונים
היתרון המרכזי באתרים אלו זהו כוח האינדוקס והתנועה האורגנית שלהם.
בהשוואה לעולם האמיתי, תחשבו על כך שיש דמות מוכרת, עיתון או ערוץ מסוים בעל חשיפה מוגברת של אנשים, שנותן המלצה או אזכור על העסק שלכם. בטוח שזה נכנס לאנשים לראש ובסופו של דבר משפר את מודעות המותג. כך בדיוק זה עם האלגוריתם של גוגל. אתרי חדשות ומקומונים סמכותיים וחזקים, אלו אתרים בעלי כוח השפעה על כושר השיפוט של גוגל – ואנחנו נרצה להשיג משם קישורים!
גם אתרים כאלה תוכלו למצוא במאגר שלנו – ללא שום מאמץ, הנה כמה דוגמאות:
mnews.co.il – מקומון חזק ומוכר, אלפי כניסות בחודש
rgg-news.co.il – מקומון חזק ומוכר, אלפי כניסות בחודש
olam-katan.co.il – אתר חדשותי חזק בעל אלפי כניסות אורגניות בחודש
איזה אנקור טקסטים לבחור לאתר חדש?
לפני שאני עונה על השאלה הזו, חשוב לי שוב להבהיר כי הכתבה נכתבת על סמך ניסיון בלבד – ולא על פי המלצה רשמית של גוגל. ישנם מקדמים אחרים שיחשבו אחרת, וכל אחד מקדם על פי הניסיון והמקצועיות שלו.
3-4 חודשים ראשוניים
בתור התחלה מומלץ לחזק את הדומיין ועמוד הבית הראשי מתוך מחשבה להגביר את מודעות המותג (הדומיין).
גיוון אנקורים במקרה הזה יכול להיות:
א. כתובת URL נקיה (www.yourwebsite.co.il)
ב. שם המותג/האתר/העסק
ג. אנקורים טבעיים כגון: למעבר לאתר ___ לחצו כאן
חודש 5 ומעלה
לאחר שצברנו לדומיין כוח ראשוני, נוכל להתחיל לתת חיזוקים לעמודים פנימיים שחשובים לנו. כמו כן, עדיין הייתי ממשיך עם חיזוקים לעמוד הבית מהסיבה שזה נותן כוח רוחבי גם לשאר עמודי האתר. שוב, שהמותג חזק, גוגל יסמוך ויקדם בתוצאות החיפוש גם עמודים פנימיים.
אם למשל אתם בונים 6 קישורים בחודש, אפשר לפצל את הכוח ל-3 קישורים לעמוד הבית, ועוד 3 לעמודים פנימיים.
בניית קישורים לאתר חדש – מה למדנו בקצרה:
א. חשוב לחזק את עמוד הבית בקישורים המכילים אנקורים של שם המותג וכתובת הדומיין.
ב. מומלץ לגוון בנישות ובתחומי האתרים ולא להיות רובוטי ומלאכותי
ג. אתרי אינדקס – יכול לתת בוסט התחלתי
ד. בניית קישורים מצריכה חשיבה אסטרטגית מראש
ה. i-link נותנת לכם one stop shop לכל צרכי בניית הקישורים לאתר חדש או מקודם – כאחד.
למעבר למאגר והתחלת בניית קישורים לאתר החדש שלכם, לחצו כאן >>
ליצירת קשר לכל שאלה, עזרה או התייעצות מקצועית, מוזמנים לדבר איתנו >>